• سه شنبه ٢١ شهريور ١٤٠٢-١٣:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٩٣
امانی تذکر داد:8-176

کام مردم از بار ترافیکی‌ شدید نمایشگاه شیرینی و شکلات تلخ شد/ مغایرت دستورالعمل هیئت وزیران با مصوبه شورا در خصوص سرویس‌ مدارس

عضو شوراي شهر تهران از ایراد فرمانداری تهران نسبت به مصوبه شورای شهر راجع به سرویس مدارس خبر داد و همچنین از دولت خواست تا درخصوص تذکرات شورای شهر مبنی بر اتخاذ راهکاری برای جلوگیری از بار ترافیکی خیابانهای اطراف نمایشگاه سئول، اقدام نماید.

عضو شوراي شهر تهران در صحن علني طي تذكري گفت: درباره سرویس مدارس مصوبه‌ای در شورا داشتیم. روز یکشنبه که به هیئت تطبیق رفتیم؛ دستورالعملی آوردند که ظاهرا در تاریخ 14 شهریور 1402 به تصویب هیئت وزیران رسیده که با مصوبه ما نه از نظر قیمت، از نظر نحوه اجرا کاملاً در مغایرت و تضاد بود؛ مثلاً در آنجا تمام مسئولیتی که به عهده آموزش و پرورش بود را از آموزش و پرورش برداشتند و مسئولیت را روی دوش شورای شهر، مدیریت شهری، شهرداری، انجمن اولیا و مربیان مدارس به علاوه شرکت‌های پیمانکاری یا رانندگان گذاشتند. نزدیک یک ساعت در آنجا بحث شد و دو نفر از دوستان شهرداری آمده بودند که اطلاعاتی نداشتند و از همان جا با آقای وحدتکار مدیرعامل تاکسی‌رانی تماس گرفتم و ایشان هم گفت این دستورالعمل امروز به دستمان رسیده که به نظر می‌آید اگر بخواهند دستورالعملی که دولت تصویب کرده اجرا کنند مشکلاتی را ایجاد می‌کند. دیروز می خواستند مصوبه را برگردانند که مخالفت کردم و گفتم ما فقط هزینه ها را تصویب کردیم و بقیه‌اش به مجریان یعنی آموزش و پرورش و شهرداری برمی‌گردد و اگر نیاز به تصویب در شورا دارد شهرداری لایحه ارائه می‌کند. دستورالعمل آمده و اگر با چیزی که مصوب کردیم در تضاد است شهرداری لایحه اصلاحیه‌اش را می‌آورد و قطعاً تصویب می‌کنیم.
او در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه شکلات و‌ شیرینی گفت: از شنبه تا دوشنبه نمایشگاه شکلات و شیرینی بود؛ ولی کام ده‌ها هزار نفر از مردمی که در آن مسیر تردد می‌کردند را تلخ کرده بود؛ یعنی تمام کسانی که در خیابان های اطراف سئول، شهید چمران و شهید مدرس می‌خواستند تردد کنند ساعت‌ها در ترافیک این دو سه روز سرگردان، عصبانی و ناراحت بودند. این تذکرم به شهرداری نیست و می‌خواهم دولت بشنود. واقعا کسی در دولت نیست که در این ساعت در آن مسیر تردد کند و به زحمت بیفتد و ببیند مردم چه زحماتی متحمل می‌شوند؟ 
امانی به رییس شورا گفت: شما به درستی دو بار تذکر تندی در مورد نمایشگاه داده‌اید؛ اما باید کسی در دولت حرف مردم تهران را بشنود. متولی برگزارکننده دولت است و شرکت‌های نمایشگاهی وابسته به صمت است. این پول چقدر برای دولت ارزش دارد که این همه نارضایتی برای مردم ایجاد می‌کند؟ امیدوارم بشنوند و یک تجدیدنظر اساسی در برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه سئول کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: